Bulart-blog
dear followers n readers..can u clik all this pics :)

ZaMan PeRsEkOlAhAn..............




is not easy to forget zaman persekolahan.....banyak benda yang menjadi kenangan dalam hidup ini dan amat sukar dilupakan serta - merte...kengan itu juga yang memberi aku pangalaman dalam menempuhi halanagan yang bakal mendatang....hari demi hari aku mghitung saat untuk aku lepas daripada belenggu persekolahan....tp skarang aku sperti menunggu matahari yang jatuh ke bumi...menanti saat kembali ke zaman persekolah,yang sudah pasti tidak akan aku temui....kenangan bersama kenalan masih bermain di ruang legar pemikiran ku ini...tertawa bersama....gembira bersama....didenda bersama....haha.....tp semua tu berlalu seperti kilat yang menyambar... ingin skali mengulangi zaman persekolah yang aku sgt indah ini,,,mgkin betul ape orang kate...."zaman persekolahan adalah zaman yg terindah"yang aku sendiri tidak pernah percaya akan kata2 itu...tp skrang aku akui yg kata2 itu benar...zaman persekolahan adalah zaman yg paling terindah yg pernah ak rasai....
mustahil utk aku rasai zaman ini buat kali kedua.....haha...masih teringat aku akan zaman sewaktu aku pertama kalai masok kezaman persekolahan utk ting1....masok skola dgan keadaan budak yg x taw pape...blur je...hehe...seluar besar....rambot belah tepi, kasut lekap.....haha...mcm budak skema...hahaha....bile dalam kelas plak.....hurm...hari2 kene buli.adus x tahan giler...ish rase cam na bunuh diri je........smpai 1 day aku x nak g skola....dlu aku nie manje tahap gile babeng.....hurm....tp time da ade kawan yang aku kenal....so x de msalah dalam pergaulan..cume ade 2 orang yg aku x ngam.....sorang blagak bagos..sorang lagi blgak macho....huhu padehal x macho pown.....mase ting 1 aku ade ske at sorang budak nie...tp aku malu tok berterus terang haha...maklum ler baru ting 1..x taw pape lg tntng cinte kih2.....hurm masok form 2 aku da mule tok berubah sdikit demi sdikit..mule kecikan sluar...rmbot da strt pacak2....mase aku form 2 aku sambong kerier aku as a goalkeeper tok bola baling...best gile..haha...dari situ aku strt knal ngan bdak2 atas....sjak tu aku mule rapat ngan budak rapat ngan bebudak atas..hehe..happy....mase form2 gak aku terlibat dgan kmalangan..haha..jatoh moto....mase tu wat pacak..kih2...konon terer ler na cover..akhirnyer seret muke kat  tar....habis muke aku sebalah kanan...time tu ler gigi aku patah..tak taw knape....kesokan harinyer...aku pergi kesekolah dgn muka yg lebam ngan berdarah tue...herm ramai org gelakan aku....na taw ape alasan ape bg kat dieowang....elak ayam kat tgh jalan..hahahaa....alsan bodo jer..kih2...tapi aku kat situ aku x lame..akhir form 2 aku pidah at rawang.....kat situlah aku blajar brdikari....kat situ aku start blajar taekwando...knal ngan budak2 shufle.....kat situ gak lah aku jadi seorang budak yg minat terhadap sains ngan matematik....sebelum nieh aku x pernah dapat markah lebih 50 utk matematik ngan sains.....hari demi hari aku mningkat.....kat situ gak aku...masok team yang aku  pernah aku terfikir tok join...wlaupun budak sane bmcm berlgak tapi....kalau rapat ngan  dye memang best...kat situ aku x lame...blajar taekwando pown sampai tali pinggang kuning jer.....aku trpakse dipindahkan semula ke kg..krane ade msalah kluarge...4 bulan je aku skola at sane...then aku dipindahkan ke  SMK Lui Barat..that is my lovely school for ever and ever....masok skolah tu macam org yg blur..rase masam masok ting 1 balik...hahahahurm....aku masok kelas 3d sebab kputusan ting 2 aku teruk giler.....kat kelas tu aku jumpe rmai jenis kawan..ade yg baik...ade yg jenis makan kawan...ade yg suke bergaye..ade yang sebok ngan pakwe..tapi dalam ramai tu ade yg baik..kat situ aku tertarik ngan seorang budak nieh..aku ingat ag time ujian aku pas jwapan at budak nieh....huhu nasib baik ckg tak taw.....pasal budak yg aku tertarik tue.hihi..aku rapat sgt ngan sye....aku slalu aja dye math ngan sains....bile time nak g n balik makmal lak aku selalu balik ngan...smpai ade owg cakap yg kite owng nie couple....padehal aku x de pape pown...akhirnyer PMR pown berlalu...alhamdulillah...ape yg aku nak tercapai...yg best aku dapat A dalam math ngan sains..hehe...bnyak aku dapat adiah ngan family aku..hehe..herm masok jer form 4..aku cam x percaye aku dapat masok 4 SAINS 1.....name aku first kne pggil...terkejut aku....herm...kat situ ler aku knal ngan adk....ipin fakhrul...haha..tp fakhrul aku dalme kenal..huhu dlu dye gemuks...tapi skunk dye da kurus..hahah..dye nie ex classmate aku time form1 n form2....time form 4 ler aku start dok asrama...hahaha..mule rase cam x nak dok at asram..tp da lame best giler....kat sane aku blajar berdikari...basuh baju.....semua wat sendiri..hehe..kat situler aku knal ngan sowng budak form 3...dye jd adik angkat aku...tp hermmm x taw ler...skunk nie x ingat pown aku...bnyak cite aku dgn dye...aku x taw knape aku sayng sgt ngan dye smpai kan mate pelajaran aku terabai....pelajaran aku smakin merosot.....msok jer form 5 aku smakin rapt ngan dak asrama.....aku smakin rapat ngan miyoi..acap...bl...rami lg ler....haha...then aku dapt adik angkat budak form 1...skunk aku masih lagi aku still nagan dye....tp tu  time ler perpisahan yg x disangka oleh aku aku ngan kgkwan..khilangan rakan sebaya...rakan sebilik...rakan utk ketaw....segale2 nye aku lakukan bersama..tambahan pule katil aku sblah dye...iaitu arwah husin@ fais....khilang dye amat kami semua rasai...klau dlu slalu dgr dye nyanyi pagi...aku slalu gadoh ngan dye..bkn gadoh besar..cume gadoh tok ceria kan pg budak2 dalam dorm ye...walaubagaimanapun kite rindu at dye....tpdye da x de lg utk trus berjaya mgejar cita-cita bersamanya..dye sudah pergi tok slama lamanya...ape yg kita lakukan hanyalah sedekah al-fatihah kepadanya...AL-FATIHAH...time aku form 5 tue aku mmg da ade akk angkat...haha..adus semua nak berangkat...hehe..time nie aku mule belajar erti persahabtan....bnyak bnde yg aku tempuhi..dan banyak perangai yag aku jumpe tok mgnali erti sahabat itu.....last day aku ngan bdk 2 junior ngan budak form 6 umpe..kite org ade parti....sblowm parti tu  kite owg ade mjlis mohon restu ngan semua budak...time tu ler air mate semua puteri ngan puteri mgalir termasok ler diri aku..haha...yelah mgkin hari tue hari terakhir tok kite berjumpe.......lepas jer majlis mohon restu bersurai...parti akhir tahun berlansung..chewah berlangsung..hehe mlm tu kite di kumpulkan beramai ramai..tok raikan bersama.knangan paling indah yang pernah aku hadapi....haha....keesokan harinyer....tibe lah mase tok budak junior ngan form 6 balik kepangkuan kluarga mereka..smantara kami mghitung hari tok mghadapi peprangan yg bakal berlansung...dan SPM pun bermula....last day bdk yg telah habil pepriksaan ,waluapun ade yg belum habis peprangan meraikan hari berakhirya zamn persekolahan...tp semua kenagan kita bersam di sekolah telah berakhir....saat kite tertwa....saat bertungkus lumus membuat kerja bersama.makan bersama..mlaham ketandas bersama..tidak dapat lagi kita rasai..semuanyer tnggal knenangan...semua berlalu sekelip mata...cume knangan yg akan terus segar dlm ingatan dapat mghilangkan kerinduan sewaktu zaman persekolahan...semoge aku dan rakan2 berjya dalam hidup...smoge dapat dapat keputusan yg cemerlang dalam SPM 2010......insyallah...amin.....


Sentap Hati Mak Nak !!

0 SUDI MENGOMEN: